سرطان روده بزرگ در بزرگسالان جوان: آنچه در مورد علائم و غربالگری باید بدانید

در حالی که نمی توانید سابقه خانوادگی خود را تغییر دهید، البته برخی از تغییرات در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر خود انجام دهید، از جمله:

پیروی از یک رژیم غذایی سالم. رژیم غذایی سرشار از گوشت های فرآوری شده (مانند هات داگ، بیکن و برخی از گوشت های ناهار) یا گوشت قرمز (مانند گوشت گاو، خوک و بره) خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. نشان داده شده است که آنهایی که سرشار از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل هستند محافظت کننده هستند. حتی تغییرات کوچک، مانند انتخاب میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر به عنوان میان وعده به جای چیپس، یا گنجاندن “دوشنبه های بدون گوشت” در برنامه غذایی هفتگی شما، می تواند تفاوت ایجاد کند.

ترک سیگار. بیش از 70 ماده شیمیایی موجود در سیگار با آسیب رساندن به DNA درون سلول‌های ما، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، چسب‌های نیکوتین، آدامس‌ها و پاستیل‌ها می‌توانند به کاهش هوس کمک کنند. و بسیاری از برنامه‌های رایگان تلفن‌های هوشمند، مانند برنامه quitSTART، می‌توانند نکات، انگیزه‌ها و چالش‌هایی را برای کمک به شما در ترک سیگار ارائه دهند.

فعال ماندن در یک مطالعه بر روی نزدیک به 90000 پرستار زن که در سال 2018 منتشر شد، محققان دریافتند کسانی که بی تحرک بودند و بیش از 14 ساعت در هفته تلویزیون تماشا می کردند نسبت به کسانی که کمتر از 7 ساعت در هفته تلویزیون تماشا می کردند به طور قابل توجهی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان کولورکتال زودرس قرار داشتند. هفته دستورالعمل‌های فدرال توصیه می‌کنند که اکثر بزرگسالان هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​(مانند دوچرخه‌سواری، شنا یا باغبانی) و دو روز فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلانی (مانند وزنه‌برداری یا هل دادن) داشته باشند.

کاهش مصرف الکل. مصرف بیش از حد الکل (مانند 14 نوشیدنی یا بیشتر در هفته، طبق یک مطالعه منتشر شده در سال 2012) می تواند خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش دهد. دستورالعمل های فدرال توصیه می کنند مصرف خود را به بیش از یک نوشیدنی در روز برای زنان و بیش از دو نوشیدنی در روز برای مردان محدود کنید.

حفظ وزن سالم. در حالی که شاخص توده بدن معیار ناقصی برای سلامتی است، محققان دریافته‌اند افرادی که BMI زیر 25 دارند در خطر کمتری برای ابتلا به سرطان کولورکتال زودرس قرار دارند. اگر با وزن خود دست و پنجه نرم کرده اید، ارزش دارد با پزشک خود صحبت کنید. چندین داروی تایید شده برای کاهش وزن، مانند فنترمین یا لیراگلوتید، اکنون برای بزرگسالان مبتلا به چاقی توصیه می شود.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما