زنگ کارکی از دست بردان بازارهای صدرادی کھیک با نکیفی گردان تراز بریکندی

فرارو- آمار صادرات غیرنفتی ایران در آخرین ماه سال جاری حاکی از آن است که ۶۱ میلیون و ۲۸۳ هزار کالا به ارزش ۲۸ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار صادر شده است. این آمار صادرات از نظر ارزشی 5.6 درصد افزایش و از نظر وزنی 18.2 درصد کاهش داشته است. 19 میلیون و 747 هزار تن کالا به ارزش 31 میلیارد و 727 میلیون دلار از کشور وارد شد. کالاهای وارداتی از نظر وزنی 15.7 درصد و از نظر ارزشی 14.4 درصد افزایش داشته است.

به لوگر فرارو، بر اساس امار کمرک، تراز برادیک هفت‌مهه کیشور سه بیلیرین و 321 میلین دیلار منفی و به فنفس امروت است. تراز تجاری ایران در سه ماهه نخست سال جاری مثبت بود اما در ماه چهارم صفر و در نیمه دوم سال واردات بر صادرات پیشی گرفت.

بر اساس آمار گمرک، تجارت ایران در 6 ماهه نخست سال حدود 24 میلیارد دلار بوده که 12.3 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات و 11.8 میلیارد دلار مربوط به واردات از این کشورها بوده است.

بر این اساس عراق با 9 میلیون و 866 هزار تن به ارزش 3 میلیارد و 382 میلیون دلار رتبه نخست را در بین واردکنندگان کالای ایرانی به خود اختصاص داد که البته با کاهش 12 درصدی همراه بود. بنابراین ارزش امارات 5 میلیون و 721 هزار دلار به ارزش 3 میلیارد و 112 میلیون دلار است که 39 درصد بیشتر است. همچنین ترکیه با 4 میلیون و 106 تن به ارزش 2 میلیارد و 626 میلیون دلار (14 درصد افزایش)، افغانستان با یک میلیون و 582 هزار تن به ارزش 792 میلیون دلار (کاهش 21 درصد) و پاکستان با یک میلیون و 315 هزار تن ارزش 561 میلیون دلار (3 درصد)، پنج هدف صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه.

با توجه به این آمار و ارقام، به نظر می رسد دولت سیزدهم که با شعار افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه روی کار آمد، در عمل و در سال های اخیر به دلیل سختی های موجود، نتوانسته در این زمینه موفق عمل کند. که وجود داشت ما بازارهایی مانند عراق را به ترکیه واگذار کرده ایم.

زنگ کارکی از دست بردان بازارهای صدرادی کھیک با نکیفی گردان تراز بریکندیدلایل دست دادن بازارهای صدارتی
حمیدرضا ساله نایب رایس کومیسی عنریگ اتاک بکردگی ایران در با فارارو گفت: در بازارهایی مانند عراق این مزیت وجود داشت که با افزایش قیمت دلار می توانستیم رقبایی مانند ترکیه را شکست دهیم، اما با وجود تورم 50 درصدی در اقتصاد کیشور که باعث افزایش قیمت تمام شده تولید شد. کالاها و خدمات در کیشور، به نوعی ما قدرة رابیف در بازارهای صدارتی را از دست داهیم.

وی افزود: در کشورهایی مانند آذربایجان، عراق، افغانستان و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل اینکه توانایی تولید کالاهای اقتصادی با قیمت مناسب را نداریم طبیعتا حجم صادرات کاهش پیدا کرده است در حالی که دولت نیز هیچ مشوقی برای صادرکنندگان وجود ندارد.

صالحی گفت: در حالی که هیچ حمایت و کمکی از سوی دولت برای حمایت از صادرات نداریم، دولت ترکیه از خود صادرکنندگان حمایت می کند و مشوق های متعدد و متنوعی را برای صادرکنندگان در نظر گرفته اند و ترک ها نیز بسیاری را در نظر گرفته اند. معافیت های مالی در حالی که تا 10 درصد ارزش صادراتی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از صادرکننده دریافت می کنیم و اگر ثابت کند کالای خود را صادر کرده است، مجدداً مبلغ را به او برمی گردانیم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و تهران افزود: 10 درصد حجم یک محموله صادراتی بسیار بالاست و صادرکننده با شرایط سخت تامین مالی مواجه است، بنابراین در چنین شرایطی خود دولت مانع می شود. افزایش صادرات به نوعی، در حالی که کیشورهای دیگر از جمال تورکی و یا هیت کین از اسدریکی روستونشان شاهند می کند.

وی ادامه داد: در دهه گذشته مشوق هایی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شد و حتی صادرکنندگان نمونه در روز ملی صادرات به رسمیت شناخته شدند، اما در چند سال گذشته وضعیت صادرکننده خوب نبوده و طبیعتا تا زمانی که وجود نداشته باشد. حمایت دولت، این وضعیت را که صدراد کیشر با آن روبر است، رضی برای یافتن و میز صدراد روز به روز با تعریف برای شد.

صالحی تصریح کرد: دولت باید برنامه مدون و مشخصی برای حمایت از بخش تولید و بازرگانی کیشور داشته باشد تا به این ترتیب قدرت رقابت کالاهای ایرانی در همسایه کیشور افزایش یابد وگرنه نمی توان انتظار داشت که بازارهای هدف بازارهای هدف قرار گیرد. خواهد جملة عرق را حفظ كنيمي

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات علاوه بر افزایش قیمت تمام شده تولید کالا برای بازارهای صادراتی، افزایش هزینه جابجایی و انتقال منابع مالی برای صادرات است. در حال حاضر حتی در کشورهایی مانند عراق به عنوان تاجر، مجوز افتتاح حساب از ایران نداریم و برای نقل و انتقالات مالی باید مشکلات زیادی را متحمل شویم، زیرا این موضوع حداقل 20 درصد هزینه کل کالاهای صادراتی را افزایش می دهد. که به نوعی علاقه صادر کننده را از بین می برد.

وی گفت: سال هاست که صادرکنندگان در بازارهای صادراتی به ویژه کشورهای همسایه برای انتقال وجوه و انتقال پول به بازار صادراتی با مشکلات زیادی مواجه هستند و تا زمانی که این موضوع حل نشود نمی توان منتظر ماند تا شاهد باشیم. افزایش حجم صادرات.» سبحان باید به روستعلی بهد، نه هند تنها در حد حرف و شاعر باکی باید باشد.

صالحی بیان کرد: در حالی که معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه وجود دارد، این معاونت باید در بدنه دولت بسیار فعال باشد و سفرایی که انتخاب می شوند نیز باید با مسائل اقتصادی آشنا باشند و رویکرد اقتصادی داشته باشند. می تواند موثر عمل کند، عنوان مثال در سابوریک‌هایی که ما با چین نمع می‌دهیم، باید شود که ما خیست استدرتنده هم بود و وارد می‌شد و در بال را در تجراد به این کیشور ما حمیک داشت و کینیها بیشتر می‌کندان.

In fixil бхсх хочевый гавит: не неха исте часть частья запачирация бхсху хочевый می تواند باید بخ پیش بیرد در باخ هه هورشیй وز 1 از ok و رایگان بک گیر داللاتь رایگان. همچنین مذاکراتی که تاکنون با ترکیه، آذربایجان یا اوراسیا انجام شده و رئیس جمهور به آنها سفر کرده است، باید بخش خصوصی بازوی بازرگانی و تولیدی کشور را نیز در بر گیرد تا امکان صادرات به کشور را داشته باشد. بازارهای هدف، اما اگر чунин стутистови hamik находит، бех тор кегать ма нимиїгоменим отзывать быстрой быстрым коже траз бизнес кишоров монтажить.

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما