دیسانتیس، در حال درگیری با سقف بدهی، ترامپ را تحت فشار قرار می دهد

تصمیم فرماندار ران دیسانتیس از فلوریدا برای مخالفت با توافق سقف بدهی منعقد شده توسط کوین مک کارتی رئیس‌جمهور و پرزیدنت بایدن، سیاست‌های ریاست‌جمهوری را به تلاش‌های پرفراز و نشیب برای افزایش سقف استقراض دولت تزریق کرد، حزب جمهوری‌خواه را بیشتر از هم جدا کرد و دیگر امیدهای کاخ سفید را برای پیوستن به این مبارزه تحت فشار قرار داد.

آقای دکتر “کشور ما در حال ورشکستگی بود” قبل از اینکه معامله منعقد شود. دیسانتیس روز دوشنبه در برنامه “فاکس و دوستان” گفت: “و پس از این معامله، کشور ما همچنان به سمت ورشکستگی خواهد رفت.”

کنگره فقط چند روز فرصت دارد تا سقف استقراض را قبل از اینکه دولت بدهی خود را نکول کند افزایش دهد. این به احتمال زیاد یک بحران مالی جهانی را آغاز می کند، که ایمان و اعتبار کامل سرمایه گذاری در جهان (اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده) را زیر سوال می برد و به طور بالقوه شروع به رکود می کند. جانت ال. یلن، وزیر خزانه داری آمریکا پیش بینی کرده است که “اقدامات فوق العاده” که برای پرداخت تعهدات دولت به کار گرفته است تا 5 ژوئن تمام خواهد شد.

آقای. پهنای دیسانتیس به عنوان آقای می آید. مک کارتی در تلاش است تا آرای جمهوری خواهان را برای تایید این توافق جمع آوری کند. اولین آزمون روز سه‌شنبه خواهد بود، زمانی که کمیته مجلس نمایندگان که پارامترها و دستورالعمل‌ها را برای مناظره طبقه تنظیم می‌کند، قرار است قانون معامله بدهی را گزارش کند. این توافق محدودیت قانونی استقراض را برای دو سال کنار می‌گذارد، و تضمین می‌کند که این موضوع تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آینده دوباره مطرح نخواهد شد، در حالی که محدودیت‌هایی در هزینه‌ها و برخی الزامات کاری اضافی برای دریافت‌کنندگان کوپن غذا اعمال می‌کند.

اما این امتیازات به جمهوری‌خواه در مقایسه با عقب‌نشینی‌های عمده سیاست‌های دولت بایدن که در لایحه سقف بدهی تصویب شده توسط مجلس نمایندگان پیش‌بینی شده است، ناچیز است.

چند محافظه‌کار راست‌گرای تندرو قبلاً با این توافق مخالفت کرده‌اند، و روز سه‌شنبه، یک جمهوری‌خواه معتدل‌تر، نانسی میس نماینده کارولینای جنوبی اعلام کرد که او نیز یک “نه” بود، نشانه بدی برای معامله. برای تصویب آن به آرای دموکرات ها نیاز خواهد بود، اما الزامات کاری و چراغ سبز در قرارداد برای خط لوله گاز طبیعی ویرجینیای غربی احتمالاً دموکرات های لیبرال را مخالف آن خواهد کرد.

این باعث می شود آقای مخالفت دیسانتیس مهم تر است. تا کنون، دونالد جی ترامپ، رئیس جمهور سابق، نامزد پیشتاز نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری، سکوت اختیار کرده است. آقای. آقای ترامپ در جریان مذاکرات قرار گرفته است. مک کارتی که رئیس جمهور سابق او را “کوین من” خطاب کرده و به عنوان متحد نزدیک خود نگه داشته است.

اما همانطور که آقای DeSantis، نزدیکترین رقیب او، سعی می کند از سمت راست او را دور بزند، Mr. ترامپ برای پیروی از فرمان فرماندار فلوریدا با فشار مواجه خواهد شد، به ویژه اگر جمهوری خواهان راست افراطی تهدیدات خود را برای پایان دادن به آقای فلوریدا انجام دهند. سخنراني مك كارتي بر سر معامله یکی از آقای بایرون دونالدز، نماینده جمهوری خواه فلوریدا، پرسروصداترین جانشین ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، پیش از این مخالفت کرده است.

او گفت: «بعد از اینکه در مورد قرارداد سقف بدهی شنیدم، نه گفتم نوشت دوشنبه در توییتر “بعد از خواندن قرارداد سقف بدهی، من کاملا نه!”

اما فراتر از آقای دسانتیس، فقط کارآفرین و نویسنده ویوک راماسوامی علیه او ظاهر شده است معامله. دیگر رقبای جمهوری خواه ریاست جمهوری ساکت مانده اند و تنها چند روز دیگر با آرای کنگره مخالفت کرده اند. سناتور تیم اسکات، جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی که هفته گذشته وارد رقابت شد، باید در صورت تصویب این توافق در مجلس نمایندگان رای دهد، که ممکن است به زودی چهارشنبه اتفاق بیفتد، اما او موضع خود را فاش نکرده است.

آقای. ظهور ترامپ در سال‌های 2015 و 2016 دورانی را آغاز کرد که جمهوری‌خواهان حداقل از مسئولیت مالی صحبت کردند. او به تلاش های حزب برای بازنگری اساسی تامین اجتماعی و مدیکر برای کنترل هزینه های فزاینده برنامه ها پایان داد. کاهش مالیات او در سال 2017 باعث افزایش کسری بودجه شد. آنها با افزایش هزینه های نظامی و سپس هزینه های هنگفت برای امداد رسانی به ویروس کرونا همراه شدند.

کسری بودجه هر سال در دوره ریاست جمهوری ترامپ افزایش می یابد، از 590 میلیارد دلاری که در سال مالی 2016 به ارث برده بود، به 670 میلیارد دلار در سال 2017، 780 میلیارد دلار در سال 2018، 980 میلیارد دلار در سال بعد، و سپس به رقم خیره کننده 3.13 تریلیون دلار در سال همه گیر 2020 رسید. پیش بینی های بودجه می گویند آقای. ترامپ طی 10 سال گذشته از طریق قوانین و دستورات اجرایی در طول چهار سال ریاست جمهوری خود، 7.8 تریلیون دلار کسری هزینه کرد.

این به رقبای او این فرصت را داده است که تاکنون فقط آقای. دیسانتیس گرفته است.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما