دادگاه اتهامات علیه مارتینز، رئیس سابق لوور را تایید کرد

دادگاه استیناف پاریس روز جمعه اتهام همدستی در کلاهبرداری و پولشویی علیه رئیس سابق موزه لوور را تایید کرد، در پرونده ای که مربوط به مصنوعات مصری قاچاق شده بود که با درگیر شدن مردی که مشهورترین موزه فرانسه را رهبری می کرد، دنیای هنر را شوکه کرد.

ژان لوک مارتینز، 58 ساله، که از سال 2013 تا 2021 رئیس و مدیر موزه لوور بود، در ماه می به عنوان بخشی از تحقیقات چندین ساله پلیس فرانسه در مورد شبکه غارتگران، قاچاقچیان و کارشناسان عتیقه‌جات که گمان می‌رفت غارت‌شده را می‌فروشند متهم شد. آثار به موزه ها و گالری های هنری.

آقای. وکلای مارتینز درخواست رد اتهامات خود را داده بودند به این امید که او را از پرونده پیچیده و پر پیچ و خم حذف کنند، که در آن سایر کارشناسان باستان شناسی و دلالان آثار هنری نیز متهم هستند. در حالی که تحقیقات ادامه دارد، آقای مارتینز که اکنون سفیر رسمی فرانسه برای همکاری های بین المللی در زمینه مسائل میراث فرهنگی است، از وظایف مربوط به قاچاق غیرقانونی آثار هنری معاف شد.

آقای. به گفته فرانسوا آرتوفل، وکیل او، مارتینز که همیشه هر گونه تخلفی را انکار کرده و متهم به ثروتمندسازی شخصی خود نشده است، به حکم روز جمعه اعتراض خواهد کرد.

مقامات فرانسه جزییات کمی در مورد پرونده علیه آقای دکتر ارائه کرده اند. مارتینز، که یک چرخش خیره کننده در حرفه ای بود که او اخیراً به حفاظت از آثار باستانی در مناطق درگیری اختصاص داده بود.

اما رسانه های خبری فرانسه گزارش داده اند که پلیس در تلاش است تا مشخص کند که آیا آقای. مارتینز، یک باستان شناس آموزش دیده، در برخورد با گواهی منشأ تعداد انگشت شماری از آثار مصری، که شامل مجوزهای صادرات جعلی برای فروش آثار باستانی غارت شده بود، به سمت دیگری نگاه کرده بود یا سهل انگاری کرده بود.

این آثار، از جمله یک تخته سنگی که فرعون توت عنخ آمون را به تصویر می‌کشد، به مبلغ میلیون‌ها یورو در زمان آقای دکتر به دست آمد. رهبری مارتینز برای لوور ابوظبی، موزه ای که در سال 2017 با همکاری فرانسه و امارات متحده عربی افتتاح شد و از برند و تخصص لوور استفاده می کرد.

آقای. آرتوفل در بیانیه ای گفت که دادگاه “بسیاری از عدم انسجام های واقعی و حقوقی” را در پرونده علیه موکلش نادیده گرفته است. در جلسه ای در نوامبر، او استدلال کرد که آقای. مارتینز تنها در سال 2019، سه سال پس از خرید این اثر باستانی توت عنخ آمون، متوجه شک و تردید شده بود. مارتینز مستقیماً در جزئیات خریدهای فردی دخالت نداشت.

ما شکی نداریم که بقیه مراحل این بی عدالتی را برطرف خواهد کرد. آرتور گفت.

در فرانسه، در پیچیده‌ترین پرونده‌ها، راه رسیدن به یک محاکمه جنایی احتمالی با تحقیقات توسط قضات ویژه با اختیارات تحقیقاتی گسترده آغاز می‌شود، که می‌توانند زمانی که معتقدند شواهد به تخلفات جدی اشاره می‌کنند، اتهامات را مطرح کنند. اما اگر بازرسان معتقد نباشند که شواهد برای ادامه محاکمه کافی است، یا اگر بازرسان شواهد جدیدی را کشف کنند، می‌توانند بعداً از اتهامات خود صرف‌نظر کنند.

این تحقیقات اغلب چندین سال طول می کشد تا آشکار شوند. پس از جلسه در نوامبر، زمانی که دادستان اصلی موافقت کرد که شواهد کافی علیه آقای. مارتینز، به نظر می رسید که او ممکن است به زودی از قلاب خارج شود.

اما ابطال اتهامات صادر شده توسط یک قاضی ویژه نادر است و روز جمعه دادگاه از انجام آن خودداری کرد.

بر اساس گزارش های خبری فرانسه، دیگر افرادی که در این پرونده متهم شده اند عبارتند از یک دلال آثار باستانی، یک کارشناس باستان شناسی و یکی از مدیران سابق آژانس موزه فرانسه، شرکتی که برای نظارت بر پروژه لوور ابوظبی تاسیس شده است.

نوادگان مهاجران اسپانیایی و پسر یک پستچی، آقای. مارتینز با یک کتاب داستان به بالای مشهورترین موزه جهان رسید. او قبل از اینکه در سال 2013 رئیس جمهور شود، متصدی و مدیر بخش یونانی، اتروسکی و رومی موزه لوور بود.

در حالی که هدایت موزه را بر عهده داشت، تلاش‌ها برای حفاظت از آثار باستانی در معرض خطر غارت و تخریب در مناطق درگیری را رهبری کرد و گزارشی نوشت که فرانسه در سال 2015 به یونسکو ارائه کرد که شامل 50 پیشنهاد برای محافظت از آثار باستانی در برابر غارتگران بود، مانند نقشه‌برداری دیجیتالی مکان‌های در معرض تهدید و افزایش آن. کنترل های مرزی

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما