بانک‌های دولتی; رانتی و سیاستی که بلایی سر بانک‌ها بریدی اند؟

فرارو- در کیں کیں کیں روش های مالی بانک های دولتی در سامانه کدال شد. این گزارش مالی زیان انباشته بانک ملی را نشان می دهد و نشان می دهد که این زیان نسبت به زیان ثبت شده در سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

به روگر فرارو، سال ۱۳۹۹ بانک ملی ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان ضرر کرد اما ۲ میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان ضرر کرد. بنابراین زیان بانک ملی در سال 1400 نسبت به سال قبل 60.3 درصد کاهش داشته است. 5 بانک دولتی دیگر نیز در سال 1400 حدود 178 میلیارد تومان سود کسب کردند.

با این حال، کل سود 5 بانک دولتی یعنی کشاورزی، صنعت و فلز، مسکن، توسعه، صادرات و پست بانک نیز بسیار ناچیز و حتی بسیار ناامیدکننده است، اما مانده 5 بانک دولتی (5 بانک ذکر شده) در بانک) میلی) از 5.036 میلیارد تومان به 2.448 میلیارد تومان کاهش یافت که گویای 51 درصد زیانه دهی در بانکاست. با این وجود در جمع بانک های دولتی می شود زینده قلمداد می شود.

চার্য়্যান্যাত্যা জেন্দা স্ত্র্द্

بانک‌های دولتی;  رانتی و سیاستی که بلایی سر بانک‌ها بریدی اند؟حمیدرضا ساله عضو کمیسیون حوض بازار و سرمایه تجارت خانه تهران در با فارارو با کیه به زیان انباشته بانک‌های دولتی در سال کیکستی، ایران داشت: «نظام بانکی ایران بسیار عقب‌تر است و با ساختار بانکداری مدرن، دنیا بسیار عقب‌تر است. بنابراین تا زمانی که این نظام با اصلاحات ساختاری و عمیق مواجه نشود، نمی توان منتظر تغییر مثبت در عملکرد بانک ها بود. دولت عملاً دلش مـــــــــــــــــــــــــــــــــــر، به تــــــــــــــــــــــــر بنک، بـــــــــــــــــــور بنک به تپــــــــــــر، به کرــــــــــــــــــــــــر،

وی افزود: در بانک های دولتی مدیران بر اساس ارتباطات و ارتباطات سیاسی انتخاب می شوند به همین دلیل امروز نه تخصص و نه کارآمدی را رعایت می کنیم. title example بانک ملی تا پیاین سال کیکس با زیان با زیان کی بروبر بود. مابقی بانک‌ها نیز دازی از این بیشتر هلیدنید این مدیران مرتکب اشتباهات بانکی می شوند و دانش لازم برای مدیریت بانک را ندارند. در نتیجه این کمبود ظرفیت، بانک‌ها از وظایف شخصی خود فاصله می‌گیرند و چون اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است، با وضعیت بانک‌ها، اقتصاد کشور نیز با مشکلات زیادی مواجه است.

صالحی با تاکید بر اینکه بانک ها برای رهایی از زیان باید از بانکداری فاصله بگیرند، گفت: بانک ها این کار را نمی کنند. عنی از این سلمه منی شده‌اند. با ارائه خدمات بانکی که به مشتریان، بانک ها، تجار و بازرگانان ارائه می کند، از جمله ضمانت نامه بانکی و غیره، درآمد کسب می کند.»

این عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: بانک های خارجی با ارزش افزوده جدید با خدمات نوین بانکی برای اقتصاد کارآمدتر بوده و درآمد خود را افزایش می دهند. بدین نکس مخربی در کیشربی کیشرشان هلیدنید اما در ایران بانکها نه تنها به آن کین از بنکی نیمیـــــــــــــــ، بَلای جان بکش تورید و سنادت کیشر شد. وقتی یک تولیدکننده با یک بانک قرارداد مشارکت تولیدی منعقد می کند، دو طرف به طور همزمان در سود و زیان شریک هستند.»

وی ادامه داد: «बानक अग्र सुदी बह दस्त आर्ड، तथायाट اما اغر ان تعليقة تحديدي به سكبت مي شود، بانك از زير قوبل زيان شانه خلي مي كند. اگر تهيه كننده تسهيلات بانك را به سوق ناديها ب وثيقه‌هايي كه كردي را به هوم سود بدهد، آن ويد تريديبي را ميكند صاحب آن مي‌شود. البته این شیوه مدیریت بانک باعث نمی شود که اتفاقی نیفتد و وضعیت اقتصاد کیشور به اینجا می رسد.»

صالحی بیان کرد: بانک ها علاوه بر امور بانکی، املاک و مستغلات را نیز به دلالان و دلالان می فروشند و با افزایش قیمت ملک، تلاش می کنند زیان هایی که از طریق بانکداری به دست آورده اند را پوشش دهند. به این با این سود‌های هومی که بانکا در ترازنامه‌ای کود می‌کنند، اما در مسیری که قبل از کامی می‌کند. بانک ها برای خرید و فروش املاک سوریه تلاش می کنند و قیمت آنها را افزایش می دهند تا در نهایت اقتصاد این کشور با مشکلات جدی مواجه شود.»

وی بیان داشت: «نرخ سود، پس‌انداز و تسهیلات، نرخ سود، نرخ سود و… همه موضوعاتی است که توسط مدیران پرداخت نمی‌شود. مدیران بانک ها با خرید بنگاه ها میسیر رانت و بازی را فساد در آين مورد، انتساب فيليد مديره بنجاه‌ها عرض المزيد است. مدیران می‌توانند انتخاب‌های خود را «بد و بیستان» انجام دهند و افرادی که نالایق هستند در مدیریت کسب‌وکار خود بد هستند. در فیلم این زیان را باید بانک پس دید»

صالحی با اشاره به اینکه تورم ناشی از بانک ها است، تصریح کرد: در چنین شرایطی بانک ها باید با تغییر رویکرد خود مواجه شوند و به نوعی وظایف و اهداف اساسی فعالیت های آنها بازنگری شود. بازتعریف شده وگرنه وضعیت زیان بانک ها هر سال بدتر می شود و این افراد هستند که در نهایت با افزایش نقدینگی و افزایش تورم باید تاوان مدیران نالایق را بپردازند.»

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما