ایالات متحده باید پرونده زندانیان گوانتانامو را حل و فصل کند

کمپ عدالت در پایگاه دریایی گوانتانامو در کوبا، سپتامبر. 7، 2021.


عکس:

پل هندلی / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ

دقیقاً به یاد دارم که در سپتامبر کجا ایستاده بودم. 11، 2001، زمانی که صدای همسرم باربارا را لحظاتی قبل از سقوط هواپیمای او به سمت پنتاگون از طریق تلفن شنیدم. او به من گفت که هواپیماربایان پرواز او را از واشنگتن به لس آنجلس، جایی که او برای یک برنامه تلویزیونی می رفت، تحویل گرفته بودند. او چند دقیقه آخر خود را صرف تلاش برای کشف چگونگی جلوگیری از فاجعه آشکار کرد. وزن فاجعه طاقت فرسا بود. این برای من و هزاران نفر دیگر که آن روز خانواده و دوستان خود را از دست دادند شخصاً ویرانگر بود و برای ملت ما ویرانگر بود. آن موقع می دانستم که زندگی هرگز در این کشور مثل سابق نخواهد بود.

من به عنوان وکیل کل ایالات متحده در این مدت، با همکاری با دولت و کنگره برای اتخاذ تدابیری برای مبارزه با تهدید تروریستی و هماهنگ کردن دعوای قضایی دولت در این زمینه، در مبارزه با تروریسم کمک کردم. من سعی کردم نشان دهم که کشور ما می تواند با تروریسم مبارزه کند و کشوری با قوانین، آزادی و برابری باقی بماند. من رهبری یک تیم ویژه از وکلای دادگستری را برعهده داشتم که وظیفه نظارت بر تمامی چالش های دادگاه در مورد سیاست دولت در بازداشت مظنونان تروریسم در پایگاه نظامی آمریکا در خلیج گوانتانامو، کوبا را داشتند. من همچنین بخشی از بحث در مورد دادگاه های نظامی در گوانتانامو برای مظنونان تروریسم بودم.

از 34 زندانی که در گوانتانامو باقی مانده اند، 20 نفر توسط مقامات ارشد نظامی و امنیتی برای انتقال با ترتیبات امنیتی به کشوری دیگر آزاد شده اند. 9 نفر از مردان باقی مانده، از جمله متهمان 11 سپتامبر، در دادگاه های نظامی با اتهاماتی روبرو هستند. تا به امروز، در مجموع 9 محکومیت وجود داشته است که تعدادی از آنها به طور کلی یا جزئی در دادگاه تجدید نظر، عمدتاً توسط دادگاه های فدرال ایالات متحده، لغو شده است. امروز، تاریخ محاکمه ای برای هیچ یک از پرونده های معلق تعیین نشده است.

ایالات متحده باید این روند قانونی را تا حد امکان سریع و منصفانه به نتیجه برساند. عدالت واقعی دست نیافتنی به نظر می رسد. بهترین کاری که دولت ایالات متحده در این مرحله می تواند انجام دهد، مذاکره درباره قطعنامه های باقی مانده پرونده های گوانتانامو است.

در نگاه به گذشته، ما در برخورد با افراد بازداشت شده در گوانتانامو دو اشتباه مرتکب شدیم. اول، ما یک سیستم حقوقی جدید از پارچه کامل ایجاد کردیم. اکنون می فهمم که کمیسیون ها از ابتدا محکوم به فنا بودند. ما از قوانین جدید شواهد استفاده کردیم و بدون توجه به نحوه به دست آوردن شواهد، اجازه دادیم. ما سعی کردیم عدالت را در یک سیستم حقوقی جدید و آزمایش نشده به سرعت دنبال کنیم.

این کار نکرد. سیستم حقوقی مستقر ایالات متحده می توانست در این پرونده های دشوار حکم صادر کند، اما ما به دادگاه های محاکمه شده و واقعی آمریکا اعتماد نداشتیم. در 20 سالی که از آغاز این مصیبت می گذرد، حتی هیچ محاکمه ای آغاز نشده است. سال ها بحث و جدل در جلسات پیش از محاکمه وجود داشته است که هیچ عدالت قانونی برای قربانیان 11 سپتامبر ایجاد نکرده است. آنها به جای کمک به آمریکایی‌ها درباره اینکه چه کسی و چرا این حملات را انجام داده‌اند بیشتر بیاموزند. سرکوب کردن اطلاعات خاص

اشتباه دوم ما پیگیری اعدام از طریق کمیسیون ها بود. پرونده های مجازات اعدام، با توجه به ماهیت غیرقابل برگشت آنها، داغ ترین پرونده های حقوقی مورد مناقشه هستند. ما این کمیسیون های تازه ایجاد شده را محکوم کردیم که زیر وزن خودشان فرو بریزند.

در حالی که 15 یا 20 سال پیش پیگرد قانونی این افراد در دادگاه های غیرنظامی فدرال تصمیم درستی بود، کنگره در سال 2010 با ممنوعیت انتقال زندانیان به ایالات متحده برای هر هدفی این گزینه را رد کرد. حتی اگر کنگره آن ممنوعیت را لغو کند – که بسیار بعید به نظر می رسد – تنها تضمینی که محاکمه دادگاه فدرال ایجاد می کند، سال ها درخواست تجدید نظر ناشی از باتلاق های قانونی دو دهه گذشته است. این قطعنامه نیست

اگر متهمان 11 سپتامبر که در گوانتانامو نگهداری می شوند، مایل به اعتراف به گناه هستند و به جای مجازات اعدام، حبس ابد در زندان نظامی را بپذیرند، ما باید این معامله را بپذیریم.

هیچ چیز هزاران نفری را که جانشان به این ظالمانه در آن روز سپتامبر گرفته شده بود را بر نمی گرداند. اما ما باید با واقعیت روبرو شویم و این روند را به پایان برسانیم. نظام حقوقی آمریکا باید با بستن کتاب کمیسیون‌های نظامی و اعتراف به گناه پیش برود.

آقای. اولسون به عنوان وکیل کل ایالات متحده، 04-2001 خدمت کرد.

گزارش تحریریه مجله: پل گیگو با کارشناس مجلس نمایندگان در امور چین مصاحبه می کند. مایک گالاگر. تصاویر: کامپوزیت پرس زوما: مارک کلی

حق چاپ ©2022 Dow Jones & Company, Inc. تمامی حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

در نسخه چاپی 3 فوریه 2023 با عنوان “زمان حل و فصل پرونده های زندانیان گوانتانامو است” ظاهر شد.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما