اختصاصی: 5 نکته برای اطمینان از سلامت پوست بعد از یائسگی | سلامت نیوز

دهلی نو: زنان با یائسگی دست و پنجه نرم می کنند که با تغییرات زیادی – از نظر جسمی و روحی – همراه است. این باعث کاهش سطح استروژن می شود که مسئول کاهش تولید کلاژن، افزایش خطوط و چین و چروک، موهای نازک تر، خشکی پوست، افزایش موهای صورت، آکنه و لکه های خورشیدی است. علاوه بر گرگرفتگی، پریودهای نامنظم و تعریق از جمله موارد دیگر، پوست نیز دستخوش تغییرات زیادی می شود.

پیری یک فرآیند طبیعی است و یائسگی بخشی از آن است. متخصصان پوست نمی توانند ساعت را به عقب برگردانند، اما راه های خاصی وجود دارد که پوست شما می تواند ظاهر و احساس بهتری داشته باشد. در اینجا چند نکته توسط دکتر نها شارما، بنیانگذار متخصص پوست، کلینیک Estique، Gurugram آورده شده است که می توانید برای مقابله با تغییرات پوستی مختلف که می توانید پس از یائسگی با آن مواجه شوید، استفاده کنید.

1) گیرنده های استروژن در پوست در تولید سبوم نقش دارند که پوست را روان نگه می دارد و از این رو افت سطح استروژن عامل خشکی است. یکی از راه های مبارزه با خشکی، مرطوب ماندن است. هر روز حداقل ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید. از یک پاک کننده کرمی به جای شوینده کف کننده با اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی استفاده کنید. از یک مرطوب کننده غلیظ مملو از پپتیدها، سرامیدها، کلسترول و اسیدهای چرب استفاده کنید. محصولات حاوی هیالورونیک اسید، گلیسیرین و سنتلا آسیاتیکا به طور قابل توجهی آبرسانی پوست را بهبود می بخشد.
هیالورونیک اسید یک ماده فوق العاده برای جذب و حفظ رطوبت در پوست است. می تواند تا 1000 برابر وزن خود را در آب نگه دارد. اگر پوست بسیار خشک است، می توانید کمی روغن صورت را در رژیم مراقبت از پوست شبانه خود قرار دهید.

2) کلاژن یک پروتئین است در بدن که ظاهر پوستی قوی و جوان را تقویت می کند. با افزایش سن و در دوران یائسگی، تولید کلاژن کند می شود که منجر به افتادگی پوست و از بین رفتن پوستی چاق و جوان می شود. تحریک تولید کلاژن می تواند به مبارزه با افتادگی پوست کمک کند. به صورت موضعی می توانید با استفاده از رتینول در رژیم مراقبت از پوست خود کلاژن را تقویت کنید. راه دیگر برای بهبود کلاژن این است که رژیم غذایی خود را غنی از ویتامین C، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و ویتامین A کنید.
روش های مختلف بالینی می تواند به بهبود افتادگی، خطوط ریز و چین و چروک کمک کند.

3) استفاده از ضد آفتاب روزانه بدون توجه به سن یا نوع پوست شما برای سلامت پوست ضروری است. با این حال، در دوران یائسگی، محافظت از پوست در برابر نور خورشید بخش مهمی از مراقبت روزانه پوست شما است، زیرا سرطان پوست و رشدهای پیش سرطانی در طول یائسگی افزایش می یابد. علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان، SPF می تواند به کاهش لکه ها و چین و چروک های ناشی از افزایش سن و همچنین جلوگیری از ایجاد چروک های جدید کمک کند.

4) سطح استروژن همچنین می تواند رشد مو را در صورت، مانند چانه، خط فک و بالای لب تغییر دهد. اپیلاسیون ممکن است یک گزینه باشد، اما اگر پوست شما برای اپیلاسیون بیش از حد نازک شود، ممکن است پاره شود یا خونریزی کند. در این صورت برای از بین بردن موهای زائد می توان لیزر موهای تیره و برای موهای خاکستری الکترولیز انجام داد.

5) آکنه بزرگسالان در دوران یائسگی نیز بسیار رایج است. در این مورد هر مورد نیاز به ارزیابی دارد و درمان باید بر اساس آن برنامه ریزی شود.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما