اتیوپی: دبیرکل سازمان ملل متحد از تشدید درگیری ها در سراسر Tigray به شدت نگران است

آخرین افزایش خشونت ها در ماه اوت و پس از آتش بس انسانی شکننده پنج ماهه آغاز شد که ارسال کمک به منطقه شمال اتیوپی را متوقف کرد، جایی که حدود پنج میلیون غیرنظامی به کمک نیاز دارند.

بر اساس گزارش های خبری، توزیع کمک ها همچنان به دلیل کمبود سوخت و قطعی ارتباطات در سراسر تیگری با مشکل مواجه می شود، در حالی که فرماندهان تیگرایان ادعا کرده اند که اریتره برای حمایت از نیروهای دولت اتیوپی حمله ای را آغاز کرده است.

امدادگر، غیرنظامیان کشته شدند

سازمان همکار سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی نجات، گزارش داده است که یکی از کارگران این سازمان در حمله روز جمعه در تیگری هنگام رساندن کمک به زنان و کودکان در شهر شایر کشته شد.

این آژانس روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یکی دیگر از کارکنان IRC نیز در این حمله مجروح شده است و بنا بر گزارش ها، دو غیرنظامی دیگر در جریان این بمباران کشته و سه نفر زخمی شده اند. IRC افزود، امدادگران و غیرنظامیان هرگز نباید هدف قرار گیرند.

هنوز مسئولیت این حمله بر عهده نگرفته است، اما شایر و سایر مناطق تیگرایان از ماه اوت مورد حملات هوایی متعدد قرار گرفته اند.

“تأثیر ویرانگر”

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که از سوی سخنگوی وی منتشر شد، گفت که افزایش درگیری‌ها با “یک تأثیر ویرانگر بر غیرنظامیان در شرایطی که در حال حاضر یک وضعیت انسانی وخیم است“.

او خواستار توقف فوری درگیری ها شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد بر حمایت کامل خود از روند میانجیگری اتحادیه آفریقا تاکید می کند بار دیگر بر آمادگی سازمان ملل برای حمایت از از سرگیری فوری مذاکرات تاکید می کند به منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار برای این درگیری فاجعه بار.

ماه گذشته، مذاکرات با میانجیگری اتحادیه آفریقا قرار بود در آفریقای جنوبی برگزار شود، اما به تعویق افتاد.

صدها هزار نفر در تیگری و همچنین مناطق شمالی همجوار آمهارا و آفار آواره شده اند، در حالی که گفته می شود ده ها هزار نفر کشته شده اند. زندگی میلیون ها نفر تحت تأثیر درگیری قرار گرفته است.

به روز رسانی کمک کنید

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، در یک به‌روزرسانی بشردوستانه در 4 اکتبر، گفت که کارکنان سازمان ملل اکنون اجازه دارند یک بار دیگر در داخل و خارج از Tigray چرخش کنند، اما منابع هوایی نجات‌دهنده از طریق جاده و هوا باید فوراً از سر گرفته شود.

وی به خبرنگاران در نیویورک گفت: «این پروازها از 25 اوت به حالت تعلیق درآمده است و انتقال تدارکات و پول نقد عملیاتی به منطقه را که برای عملیات حیاتی است، متوقف کرده است».

وی گفت: «با وجود نگرانی‌های امنیتی، محدودیت‌های دسترسی و کمبود منابع، شرکای ما همچنان در مناطقی که می‌توانند در سه منطقه به آن دسترسی داشته باشند، پاسخ می‌دهند.

در تیگری، با وجود چالش های عملیاتی بسیار دشوار، ذخایر بشردوستانه باقی مانده همچنان توزیع می شود و خدمات اولیه ارائه می شود.

وی گفت که تا 26 سپتامبر، 32 کلینیک سیار بهداشت و تغذیه در 58 مرکز بهداشتی و محل آوارگان در منطقه همچنان فعال بودند. آقای دوجاریک افزود که در آمهارا و آفار به خانواده های تازه آواره شده با غذا، آب، سرپناه اضطراری و سایر لوازم و همچنین خدمات بهداشتی کمک می شود.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما