آیا میلیاردها هزینه در بی خانمانی آسیبی ایجاد کرد؟ کانادا نمی داند

در حالی که سایر شهرهای کانادا به شدت در گیرودار زمستان هستند، تورنتو، پس از ماه‌ها هوای مطبوع، سرانجام در روز سه‌شنبه تسلیم اولین برف خود شد و تعداد بیشتری در راه بود. زمستان ها یک آزمون استرس معمولی در زیرساخت های تورنتو، به ویژه حمل و نقل عمومی، و همچنین در مجموعه خدمات اجتماعی آن برای بی خانمان ها است.

بیشتر شب‌ها در تورنتو، سیستم پناهگاه پر است و باید مردم را دور کند.

این شهر، مانند سایر شهرهای کانادا، در سال‌های اخیر میلیون‌ها بودجه فدرال برای ساخت مسکن اضافی دریافت کرده است و اقدامات دیگری را برای مقابله با بی خانمان‌ها اتخاذ کرده است. اما پس از حدود پنج سال، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که آیا هیچ یک از این برنامه‌های بودجه فدرال برای کاهش بی‌خانمان‌ها کار می‌کنند یا خیر، زیرا به نظر می‌رسد کسی آن را دنبال نمی‌کند.

این نتیجه‌ای است که کارن هوگان، حسابرس کل کانادا، در آخرین گزارش خود در مورد بی‌خانمانی مزمن به آن رسیده است و می‌گوید که «دولت فدرال نمی‌داند که آیا تلاش‌های انجام‌شده تاکنون نتایج مسکن را برای کانادایی‌های آسیب‌پذیر بهبود بخشیده است یا خیر».

این ممیزی برنامه های استراتژی ملی مسکن را پوشش می دهد که توسط دولت فدرال در سال 2017 آغاز شد و قصد دارد 78.5 میلیارد دلار کانادا را طی 10 سال هزینه کند تا بی خانمانی مزمن را تا سال 2028 به نصف کاهش دهد، تا حدی با تأمین مالی ساخت و ساز. از 160000 خانه

شرکت وام مسکن و مسکن کانادا، یک شرکت دولتی که وام مسکن خریداران مسکن را بیمه می‌کند، در اجرای استراتژی ملی پیشرو است.

خانم. هوگان دریافت که سازمان و سایر بخش‌های فدرال که این برنامه را اداره می‌کنند، بیش از 4.5 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند و اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه این هزینه‌ها بر سطوح بی‌خانمانی تأثیر گذاشته است، جمع‌آوری نکرده‌اند، و همچنین خود را مسئول رسیدگی به بی‌خانمانی مزمن یا ضربه زدن به بی‌خانمان‌ها نمی‌دانند. اهداف طرح

در این گزارش آمده است: «این بدان معناست که علیرغم اینکه یک هدف فدرال است، حداقل مسئولیت فدرال برای دستیابی به آن وجود دارد.

ردیابی بی خانمانی می تواند چالش برانگیز باشد. بر اساس گزارش اخیر آژانس سرشماری ملی کانادا، اکثر شهرداری ها برای ثبت تعداد افرادی که از یک سرویس در یک روز خاص استفاده می کنند، به شمارش در زمان های خاص تکیه می کنند.

در تورنتو به طور متوسط ​​هر شب 8200 نفر از پناهگاه استفاده می کنند که 1600 نفر بیشتر از سال گذشته است. این یک رکورد برای پرجمعیت ترین شهر کانادا است که به اضافه کردن تخت های جدید در مراکز مختلف استراحت خود برای رفع تقاضا ادامه داده است. در طول سال 2021، پناهگاه های شهر به 18500 نفر خدمات رسانی کردند.

[Read: The Carpenter Who Built Tiny Homes for Toronto’s Homeless]

اما با توجه به ماهیت بی خانمانی، این سیستم همیشه تصویر کاملی ارائه نمی دهد. می تواند چرخه ای باشد. جمعیت متحرک و گذرا است. و همه اقدامات ردیابی از تعاریف یکسانی استفاده نمی کنند. برخی از افراد ممکن است خود را بی خانمان معرفی نکنند، یا ممکن است جزو «بی خانمان های پنهان» یا کسانی باشند که در شرایط نامطمئن به دام افتاده اند. یک مثال شخصی است که در افق هیچ گزینه ای برای مسکن ندارد و با دوستانش می ماند.

پس از سال 1993، زمانی که دولت فدرال هزینه های مسکن اجتماعی را متوقف کرد، یافتن مسکن مقرون به صرفه دشوارتر شد، اقدامی که کارشناسان آن را نقطه عطفی می دانستند که منجر به بحران مسکن امروز شد.

جان گراهام، پروفسور مددکاری اجتماعی که رهبری گروه تحقیقاتی بی خانمان کلونا در دانشگاه بریتیش کلمبیا را بر عهده دارد، می گوید: «آن جوجه ها برای جوجه کشی به خانه آمده اند.

پروفسور گراهام گفت که مسکن مدرن اکنون به طور گسترده به عنوان یک کالای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود، نه یک حقوق بشر. او گفت: «این شرم آور است که هر جامعه ای با امکانات اقتصادی ما اصلاً افراد بی خانمان داشته باشد.

این کشور در سال‌های اخیر اقداماتی مانند استراتژی ملی مسکن برای کاهش شکاف موجود در مسکن ارزان قیمت انجام داده است. تیم ریشتر، رئیس اتحادیه کانادایی برای پایان دادن به بی خانمانی گفت، اما هنوز راه زیادی در پیش است.

او می گوید: «اکثریت قریب به اتفاق مسکنی که تولید شده است برای مردمی که شدیداً نیاز دارند مقرون به صرفه نیست، به این معنی که بی خانمانی را حل نمی کند. ریچر، که در کلگری مستقر است، به من گفت.

با این حال، او گفت امیدوار است که استراتژی مسکن فدرال تغییری ایجاد کند. او گفت: «ما فقط باید مطمئن شویم که دوباره فوکوس کرده و دوباره ابزار می کنیم. من فکر می کنم پایان دادن به بی خانمانی مزمن در کانادا مطمئناً قابل دستیابی است.


Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما