یک بیماری همه گیر پنهان: یتیمانی که کووید پشت سر گذاشته است



CNN

بابا دیشب درگذشت، اما مرگ او پایان نیست.

این اولین کلماتی است که ورونیکا فلچر پس از مرگ همسرش جوزف فلچر بر اثر کووید-19 در 11 آوریل 2020 به سه فرزندش گفت.

فلچر 49 ساله بعداً به فرزندانش گفت: “ما نام پدر را زنده نگه خواهیم داشت.” او در ما زندگی می کند.

جاشوا، پسر 17 ساله خانواده فلچرز، روزی را که مادرش در مورد مرگ “پدر”ش به او گفت، به یاد می آورد: “این خیلی واقعی است، اما در عین حال واقعی نیست.” او می‌گوید که به‌عنوان فرزند ارشد احساس می‌کرده مجبور است که به جای پدرش قدم بگذارد.

او به CNN گفت: «الگوی بهتری برای خواهر و برادرم هستم. القای چیزهایی که از پدرم یاد گرفتم که ممکن است آنها فرصت نداشته باشند چون به اندازه من با او وقت نداشتند.»

جاشوا، برادر کوچکترش، زاخاری، 14 ساله، و خواهر، مدی، 10 ساله، از جمله 238500 کودک یتیم کووید در ایالات متحده هستند که زندگی آنها در سه سال گذشته به دلیل از دست دادن یکی از والدین یا مراقب اصلی آنها به هم ریخته است. ماشین حساب یتیمی کالج امپریال لندن COVID-19. از زمانی که سازمان بهداشت جهانی در مارس 2020 کووید-19 را به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام کرد، در سطح جهان بیش از هشت میلیون کودک یتیم کووید وجود داشته است.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، یتیم شدن احتمال فقر، سوء استفاده، تاخیر در توسعه، چالش های سلامت روان و کاهش دسترسی به آموزش را افزایش می دهد.

جوزف فلچر با پسرش جاشوا ظاهر می شود.

ورونیکا فلچر یک یتیم بزرگ شد – پدرش در دوران کودکی او حضور نداشت و مادرش در 9 سالگی فوت کرد.

فلچر با یادآوری روزی که از مرگ مادرش باخبر شد، گفت: “برای اینکه بتوانم فرزندانم را از طریق این فقدان طلیعه دهم، از 40 سال درد و دانستن آنچه آن دختر کوچک نه ساله نیاز داشت و دریافت کرد، ناشی می شود.” “از دست دادن والدین آسیب زا است، و روشی که والدین در طول همه گیری از دست داده اند، یعنی اینکه باید در انزوا غمگین شوند، این درد را به طور تصاعدی تشدید می کند.”

کریستوفر کوچر از کسانی که در اثر کووید جان خود را از دست داده اند تقدیر می کند و از کسانی که از طریق سازمانش، بازماندگان کووید برای تغییر جان سالم به در برده اند، حمایت می کند. این گروه منابع و برنامه هایی را به خانواده هایی مانند فلچرز ارائه می دهد. همچنین به تغییرات قانونی و فرهنگی فشار می آورد. کوچر می گوید که باید کارهای بیشتری برای یتیمان کووید انجام شود.

“من در 11 سپتامبر در نیویورک بودم. من می دانم که شهر و ملت چقدر برای حمایت از این خانواده ها قدم برداشته اند. «ما باید چیزی مشابه را در اینجا ببینیم. ما می‌جنگیم تا مطمئن شویم که از رئیس‌جمهور، از ایالت‌های سراسر کشور و جوامع محلی چیزهای بیشتری می‌شنویم تا مطمئن شویم که حمایتی را که این کودکان به آن نیاز دارند، ارائه می‌کنند.»

تلاش‌های هدفمند در بسیاری از ایالت‌ها، هرچند به کندی، در حال افزایش است.

سناتور ایالت کالیفرنیا نانسی اسکینر به ایالت خود کمک کرد تا در ژوئن 2022 به اولین کشوری در کشور تبدیل شود که قانونی را تصویب کرد. او لایحه ای را ارائه کرد که قانون حساب امید (امید، فرصت، پشتکار و مسئولیت پذیری) را که سال گذشته نوشته بود را تقویت می کرد. این قانون کالیفرنیا را به اولین کشوری تبدیل کرد که برای کودکانی که یکی از والدین یا قیم خود را به دلیل کووید از دست داده اند، حساب پس انداز ایجاد کرد. قانون بودجه ایالتی کالیفرنیا 2022-23 شامل 100 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه HOPE بود.

کالیفرنیا یکی از شش ایالتی است که نیمی از از دست دادن مراقبان ملی را به خود اختصاص داده است. نیویورک ایالت دیگری است و دومین ایالت در این کشور است که قوانینی را ارائه می کند که کمک هزینه تحصیلی برای کودکانی را که والدین یا مراقب خود را به دلیل کووید از دست داده اند، تأمین می کند. هر دانشجوی واجد شرایط برای دریافت بورسیه تحصیلی که هزینه معادل شهریه SUNY، اتاق و غذا، کتاب و همچنین لوازم را پوشش می دهد، واجد شرایط خواهد بود.

قانون نیویورک، اگر تصویب شود، برای سال اول کالج جاشوا فلچر خیلی دیر خواهد آمد. او گفت: «من در مدارسی که می‌خواستم بروم پذیرفته شدم، اما نمی‌توانستم به آنها بروم زیرا پدرم فوت کرد. با این حال، جاشوا واجد شرایط سال‌های باقی‌مانده در کالج خواهد بود.

به گفته مؤسسه ملی بهداشت، خانواده‌های آسیایی، اسپانیایی و سیاه‌پوست بیشتر احتمال دارد که آسیب ببینند و خانواده‌های سیاه‌پوست، مانند خانواده فلچر، دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید هستند.

ورونیکا فلچر گفت: “درد درد است، تروما یک ضربه است.” “این قدرت درد شما را به هدف تبدیل می کند. این نوع درس‌هایی است که به فرزندانم کمک می‌کند امید پیدا کنند، انعطاف‌پذیر باشند، بدانند که تنها نیستند. این به شما کمک می کند تا به شخص دیگری کمک کنید.»

به همین دلیل است که فلچر اکنون از طریق گروه های خارجی، مانند کووید بیوه خواهران، که همسران عزادار را در سراسر کشور به هم متصل می کند، حمایت می یابد. فلچر همچنین قصد دارد سازمان خود را به نام Widows Tears Collective راه اندازی کند که یک گروه حمایتی برای زنانی است که عزیزان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

“به خصوص در اوایل همه گیری، شما نتوانستید خداحافظی کنید. نتونستي تو بيمارستان باشي نتونستی دستشونو بگیری این از دست دادن به طور چشمگیری روی شما تأثیر می گذارد و برای مدت طولانی با شما می نشیند. وقتی این از دست دادن برای یک جوان است، کسی که پدر و مادر خود را از دست می دهد، واقعاً نوع دیگری از دست دادن است.»

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما