پس از اعتراضات خشونت آمیز، «شهر آیفون» چین تحت قرنطینه کووید قرار گرفت

صادره به تاریخ، صادره در تاریخ، تاریخ صدور: اصلاح شده:

پس از درگیری بین پلیس و کارگران خشمگین از دستمزد، روز جمعه شش میلیون نفر در یکی از شهرهای چین که بزرگترین کارخانه تولید آیفون در جهان است، تحت قرنطینه کووید بودند.

مقامات به ساکنان هشت منطقه در ژنگژو در استان مرکزی هنان دستور داده‌اند تا پنج روز آینده منطقه را ترک نکنند، موانعی در اطراف ساختمان‌های آپارتمانی «پرخطر» ایجاد کنند و ایست‌های بازرسی را برای محدود کردن سفر ایجاد کنند.

تنها تعداد انگشت شماری از موارد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر گزارش شده است.

این دستورات به دنبال اعتراض صدها کارمند به شرایط و پرداخت حقوق در کارخانه بزرگ آیفون فاکسکان در حومه شهر، با انتشار تصاویر جدیدی از تجمعات در روز جمعه، انجام شد.

تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه های اجتماعی و موقعیت جغرافیایی خبرگزاری فرانسه، گروه بزرگی از مردم را نشان می دهد که در خیابانی در شرق شهر قدم می زنند و تعدادی تابلو در دست دارند.

شنیده می شود که مردی می گوید: «خیلی مردم». خبرگزاری فرانسه قادر به بررسی دقیق زمان وقوع اعتراضات نبود.

و پس از آنکه ده‌ها کارگر روز پنجشنبه کارخانه را با پرداخت 10000 یوان (1400 دلار) از فاکسکان ترک کردند، پست‌هایی در اپلیکیشن‌های ویدیوی کوتاه چینی Douyin و Kuaishou نشان دادند که غول فناوری تایوانی بسیاری از هزاران نفری را که به آگهی‌های استخدامش پاسخ داده بودند، دور می‌کند. پس از یک قایق از حرکت در ماه اکتبر.

چندین کارگر به خبرگزاری فرانسه گفتند که بسیاری از کسانی که برای تصدی پست‌های خالی تازه وارد کارخانه شده‌اند، اکنون در هتل‌های قرنطینه خارج از کارخانه گیر افتاده‌اند.

یکی از کارگرانی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ما در یک هتل قرنطینه هستیم و راهی برای رفتن به پردیس فاکسکان نداریم.

یکی دیگر از کارمندان گفت که به افرادی که از این کار رد شده بودند به دلیل مجبور شدن به قرنطینه 10000 یوان غرامت داده شده بود، اما تنها کسری از این مبلغ را دریافت کردند.

یکی از کارگران پس از وعده استخدام در فاکسکان به خبرگزاری فرانسه گفت: “آنها به ما اجازه نمی دهند کار را شروع کنیم و نمی توانیم به خانه بازگردیم، ژنگژو در قرنطینه است.”

وی افزود که اعتراضات کوچک متعددی در شهرهای دیگر هنان توسط کارگران فاکسکان به قرنطینه و ناتوانی در شروع کار صورت گرفت.

ناآرامی در ژنگژو در شرایطی رخ می دهد که ناامیدی عمومی در حال افزایش است از رویکرد عدم تحمل دولت در برابر کووید، که مقامات محلی را مجبور می کند تا قرنطینه های طاقت فرسا، محدودیت های سفر و آزمایش های انبوه را اعمال کنند.

با تعداد پرونده های روزانه چین به 33000 در روز جمعه – رکوردی برای کشور 1.4 میلیارد نفری – فشار بی وقفه صفر کووید باعث اعتراضات پراکنده و ضربه زدن به بهره وری در دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است.

در مرکز تولیدی جنوب شرقی گوانگژو، به میلیون‌ها نفر دستور داده شده است که خانه‌های خود را بدون آزمایش ویروس منفی ترک نکنند.

تصاویر رسانه‌های اجتماعی که روز جمعه منتشر شد و توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شد، ساکنان منطقه هایزو شهر را نشان می‌دهد که سنگرها را برچیده می‌کنند و اشیایی را با لباس‌های همت به سوی پلیس پرتاب می‌کنند.

“چیکار میکنی؟ چیکار میکنی؟” صدای یکی از افسران پلیس که سپر در دست دارد شنیده می شود که او و همکارانش از پرتابه ها دور می شوند.

(AFP)

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما