نقد و بررسی: Dormeshia Coasts on Her Tap Mastery در «Rhythm Is Life»

تعجبی ندارد که «ریتم زندگی است»، نمایشی که دورمشیا تپ کالکتیو این هفته در تئاتر جویس ارائه می‌کند، یک نمایش درجه یک است. درمشیا، رقصنده شیر، مظهر ظرافت است و از دوران کودکی او بوده است. اما او فقط با کلاس نیست. او کلاسیک است: چنان عمیقاً در سنت و تکنیک ضربه بزنید که تمام آن را تحت فرمان خود دارد و هرگز نگران نیست.

“Rhythm Is Life” یک کنسرت تپ به سبک کلاسیک است. درمشیا با یک سه موسیقی جاز و سه هوفر دیگر در قالبی که متناوب بین شماره‌های تک نفره و گروهی تغییر می‌کند، با شماره‌های گروهی که برای بداهه‌پردازی انفرادی بین بخش‌های هم‌صدا و سریال جابه‌جا می‌شوند، به دورمشیا می‌پیوندند. رقص دورمشیا بسیار شبیه بداهه‌پردازی‌های اوست: کاملاً اندازه‌گیری شده و مدوله‌شده، پیچیده بدون درهم‌ریختگی، همیشه واضح و هرگز بدون حس ریتمیک شناور به نام تاب.

برخلاف آخرین نمایش دورمشیا در جویس – “و هنوز هم باید تاب بخوری”، که در آن همتایانش دریک کی گرانت و جیسون ساموئلز اسمیت در کنار او بودند – “ریتم زندگی است” او را با شاگردانی احاطه کرده است، نمایندگان نسلی از زنان. رقصندگانی که با او به عنوان یک مدل بزرگ شده اند. لباس‌هایی که درمشیا طراحی کرده است، از سبک سلیقه‌ای او به عنوان یونیفرم شرکتی استفاده می‌کند: لباس‌های شلوار آبی پودری با کمربندهای سفید برای هماهنگی با کفش‌های سفید. لباس‌ها نشان می‌دهند: «همه ما برابر هستیم»، حتی اگر یکی از رقصندگان اصلی باشد.

درمشیا در به اشتراک گذاشتن صحنه با این زنان جوان تر سخاوتمند است و آنها هم با اجرای رقص دشوار او به عنوان یک صدا و هم با ارائه صدای در حال توسعه خود به اعتماد او پاداش می دهند. آماندا کاسترو سرزنده ترین و نمایشی ترین است. حتی زمانی که چشمانش در حسرت بسته می شود، به نظر می رسد که او این شادی را به تماشاگر می دهد. کریستینا کارمینوچی جدی ترین است که عبارات خود را در جستجوی شدت بیشتر می شکند. ملیسا آلماگوئر، مانند بسیاری از تایروهای با استعداد، گاهی اوقات بیش از حد به یکباره زمین می اندازد، اما او کالاها را دارد.

همانطور که می توان انتظار داشت، Dormeshia جایگاه ماقبل آخر را برای انفرادی خودش ذخیره می کند و این یک کلاس استاد است. مانند سایر هنرمندان بالغ، شگفت‌انگیزترین عناصر آتش‌بازی نیستند (اگرچه او تعداد زیادی از آن‌ها را دارد) بلکه تکان‌ها و تزیینات به هم ریخته، تأثیر کنترل کامل است. در طول اجرای اولین نمایش در روز سه‌شنبه، در شخصیت بود که، به جای اینکه به تک‌نوازی خود پایان بزرگی بدهد، به سادگی کنار رفت – یک ژست مبهم جایی بین غرور و فروتنی.

این یک لحظه “آنها را بیشتر بخواه” در نمایش “آنها را بیشتر بخواه” بود. کل برنامه کمتر از یک ساعت به طول می‌انجامد، و در حالی که چنین مختصری قطعاً یک فضیلت است، تولید – که برای اولین بار توسط جزیره کوچک سفارش داده شد – برای یک ملکه بسیار ساده به نظر می‌رسد.

بخشی از این برداشت ناشی از موسیقی است که توسط درمشیا و نوح قرابدیان نوازنده بیس ساخته و تنظیم شده است. اگرچه اغلب خوشمزه است، اما کیفیت کاربردی دارد. مطمئناً برای تپ رقص ساخته شده است، و به طور موثری متنوع است، اما عمومی است، همانطور که به نظر می رسد عناوین آهنگ هایی مانند “Music”، “Heartbeat” و “The Dance” اذعان دارند. هر یک از آهنگ‌ها استانداردهای جاز را پیشنهاد می‌کنند بدون اینکه به اندازه کافی متمایز یا به یاد ماندنی باشند تا به یک استاندارد جاز تبدیل شوند. گارابدیان، نوازنده پیانو، کریس مک کارتی و به ویژه درامر شیرازت تینن، با مهارت و حساسیت بالا اما با احساس خطر کم می نوازند.

در نهایت، ریسک یا جاه طلبی چیزی است که به نظر می رسد نمایش از دست داده است. «ریتم زندگی است» به ما می‌گوید که درمشیا در مورد تپ چه می‌داند، چه چیزی را بهتر از هر کس دیگری می‌داند. اما او چه چیزی را نمی داند؟ این هنرمند بزرگ هنوز چه چیزی را کشف کرده است؟ باشد که نمایش بعدی او غافلگیر کننده باشد.

مجموعه شیر دورمشیا
تا یکشنبه در تئاتر جویس.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما