لوله مانیسمان ممکن است وجود نداشته باشد!

Free photo man folding denim shirt close-up لوله مانیسمان رده 160، دارای قطری مشابه رده های 40 و 80 است و بالاترین رده ی لوله های مانیسمان را به خود اختصاص داده که با وزنی بیشتر از رده های دیگر تولید می گرددد. محصولاتی که در این بازار عرضه می شود، بیشترین تنوع و بالاترین کیفیت را دارند. یکی از محصولاتی که تقاضا در آنها زیاد است، اتصالات پلاستیکی می باشد. در بعضي از كارخانه ها تمام لوله ها وارد كوره حرارتي مي شوند و تنش زدايي كامل صورت مي گيرد و سختي جوش و بدنه يكسان مي شود و درجه انعطاف پذيري آنها نيز بهتر مي شود.

ساختار لوله مانیسمان توزیعی به گونهای است که از یک بدنه یکنواخت و بدون درز تشکیل شده و هیچگونه جوشکاری روی آن انجام نشده است و به همین دلیل زمینه بروز نشت، ترک خوردگی و امثال ان را فراهم نمیکند. همچنين بين جوش و بدنه اختلاف سختي بوجود مي آيد. اين عمليات توسط گرمكن هاي الكتريكي بصورت موضعي روي جوش و اطراف آن انجام مي گيرد. در اين مرحله عمليات توليد به اتمام مي رسد و لوله ها در فضاي آزاد سرد مي شوند. عمليات موجگير با اعمال نيروي هيدروليك روي وزنهاي كه عمود بر جهت حركت نصب شده است، انجام مي گيرد.

راز گمشده لوله مانیسمان

قیمت لوله مانیسمان بر اساس افزایش میزان رده لوله نیز افزایش پیدا می کند زیرا ضخامت و وزن لوله بالاتر می رود و در نتیجه قیمت لوله مانیسمان نیز افزایش می یابد. اما باید توجه داشت که ضخامت لوله ها برای یک رده در سایزهای مختلف متفاوت است. اصولاً تولید لوله های بدون درز مستلزم فرآیندی است که طی آن یک شمش فولادی تبدیل به لوله می گردد. برخی از لولهها برای تکمیل شکل نهایی خود به جوشکاری نیاز دارند و خود این فرآیند جوشکاری در قیمت لوله تاثیر گذار خواهد بود، برخی دیگر هم نظیر لولههای مانیسمان بدون درز ساخته میشوند و به همین دلیل نیاز به خط تولید نسبتا پیچیدهای دارند. کشورهای زیادی نظیر هند، چین، آلمان و ایران تولید کننده این لولههای بدون درز و کاربردی می باشند و به همین دلیل قیمت دلار و ارز نیز روی قیمت آنها تاثیر دارد.

چهار چیزهایی که درباره لوله مانیسمان نمی‌دانستید

در ساختمان سازی نیز از لوله های بدون درز به عنوان لوله گازی توکار استفاده می شود. موارد مصرف لوله مانیسمان 12 متری در خطوط انتقال و در فواصل طولانی به دلیل حذف دو عدد فلنج،هزینه های مربوط به جوشکاری و بازرسی جوش،اتلاف وقت و … در نتیجه از این لوله ها بیشتر در انتقال آب، گاز، گلخانه ها و تجهیزات تهویه مطبوع و محیط های مستعد زنگ زدگی و اسیدی استفاده می شود. این شیرآلات به وسیله اتصالاتی از جنس پلاستیک به لوله ها و سایر تجهیزات متصل می شوند. به طور کلی هرچه میزان ضخامت و جداره های داخلی لوله ها بیشتر باشد، آن لوله نسبت به سایر لوله ها از مقاومت بالایی برخوردار است. چون احتمال آسیب دادن آنها بیشتر از سایر قسمت های جریان لوله کشی می باشد. قیمت اتصالات پلاستیکی به نوع آنها و همین طور سایز یا اندازه ی آنها بستگی دارد.

راهنمای گمشده مایاها برای لوله مانیسمان

جدول لوله مانیسمان (از رده 20 تا رده 80) - class= لوله ها و اتصالات پلاستیکی در سایز های مختلف تولید می شوند تا نیاز سیستم را بهترین شکل برطرف کند. خرید اتصالات پلاستیکی بسیار حائز اهمیت است، زیرا اگر در سیستم لوله کشی مشکلی پیش آید، در اولین قدم بایستی اتصالات آن را برسی کرد. اگر نمونه عملکرد خوبی در زمان تست کشش از خود نشان دهد، مورد تأیید قرار میگیرد و برای بررسی های دیگر کنترل میگردد. برای تولید این لوله ها در مرحله اول شمش فولادی را به ابعاد دلخواه برش میدهند بعد از آن در مرحله دوم با ابزاری به نام لخ پرس آن را سوراخ میکنند سپس در مرحله بعدی فولاد گرم شده با استفاده از دستگاهی به نام النگاتور گرد میشود و سنبه هایی با طول ۱۲ متر با سرعت بالا درون شمش فولادی وارد میکنند و اگر لوله تاب داشته باشد صاف و یکدست شده و سنبه ای که در داخل آن قرار گرفته است خارج میگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجب انواع لوله و اتصالات پلاستیکی آب و قیمت آنها، وارد لینک شوید و مطلب مورد نظر را بخوانید تا با این محصولات به طور کامل آشنا شوید.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما