فلاکو، جغد باغ وحش سنترال پارک، طعم آزادی را می‌چشد و عجله‌ای برای بازگشت ندارد

حدود ساعت 10:30 صبح پنجشنبه، 22 زن جوان از استرالیا از صخره ای بزرگ در نزدیکی انتهای جنوبی پارک مرکزی بالا رفتند و شروع به گرفتن عکس از یکدیگر با آسمان خراش های ردیف میلیاردرها به عنوان پس زمینه خود کردند.

تقریباً مانند همه کسانی که در سرمای فوریه از این منطقه عبور می‌کردند، به نظر می‌رسید که زنان غافل بودند که در بالای یک درخت مخروطی نزدیک، منظره‌ای جالب‌تر از آن برج‌های فوق‌بلند است: یک جغد عقاب اوراسیا به نام فلاکو.

فلاکو یک هفته قبل پس از تخریب محوطه مشبکش باغ وحش سنترال پارک را ترک کرده بود. او تا کنون از تلاش برای بازگرداندن او طفره رفته بود و به نظر می رسید عجله ای برای بازگشت به اسارت ندارد. درخت آخرین نشیمنگاه او بود.

اولگا توری، عکاس، یکی از معدود افرادی بود که به همراه چند کارمند باغ وحش به پرنده شکاری با راه راه نارنجی و مشکی صبح پنجشنبه توجه کرد. او فکر می کرد که آیا او هرگز به باغ وحش باز می گردد.

خانم می گوید: «وقتی طعم آزادی را می چشد، مطمئن نیستم. توری، که در 12 سال گذشته از پرندگان و دیگر حیات وحش در پارک های شهر عکاسی کرده است.

با این حال، هر روزی که در خارج از محیط آشنایش می گذرد، فلاکو را در معرض خطر قرار می دهد، و نه فقط به این دلیل که تمام عمرش را در اسارت گذرانده است، او عادت ندارد خودش غذا پیدا کند. اگر او یک وعده غذایی مثلاً از یک موش درست کند، می تواند برای سلامتی او خطرناک باشد.

داستین پارتریج، مدیر حفاظت و علم در NYC Audubon، رهایی فلاکو از باغ وحش را “مایه تاسف” خواند. او گفت که تعداد زیادی جغد توانستند در شهر نیویورک زنده بمانند، اما آنها با چالش‌های بالقوه کشنده در سموم موش‌هایی که ممکن است بخورند و پنجره‌هایی که ممکن است به آنها برخورد کنند، مواجه شدند.

دکتر “این تهدیدها بسیار واقعی هستند.” کبک گفت.

مشتاق بازگشت ایمن فلاکو، انجمن حفاظت از حیات وحش، که باغ‌وحش سنترال پارک را اداره می‌کند، از زمانی که در حدود ساعت 8:30 شب در فوریه ناپدید شده بود، اعضای کارکنان او را تقریباً شبانه‌روز تحت نظر داشتند. 2.

تعداد کارمندانی که او را تماشا می کنند در شب، زمانی که او معمولاً در حال حرکت است، افزایش یافته است. در ساعات شبانه روز چهارشنبه تا پنجشنبه، کارکنان باغ وحش تلاش ناموفقی داشتند تا او را با تله‌های طعمه‌شده با موش جذب کنند.

فلاکو کمتر از یک سال داشت که در سال 2010 وارد باغ وحش شد و به منطقه معتدل نزدیک پلنگ های برفی، میمون های برفی و پانداهای قرمز رفت.

به گفته باغ وحش، جغد اوراسیا یا بوبو بوبو یکی از بزرگترین جغدها است و طول بالهای آن تا 79 اینچ می رسد. پرنده ای شبگرد با چشمان نارنجی متمایز، در بیشتر اروپا و آسیا و بخش هایی از شمال آفریقا یافت می شود و در زیستگاه های جنگلی زندگی می کند و معمولاً در گرگ و میش جوندگان، خرگوش ها و پرندگان شکار بزرگ را شکار می کند.

از آنجایی که هیچ کس غذا خوردن فلاکو را در طول اقامتش ندیده بود، برخی از علاقه مندان به پرندگان نگران بودند که او گرسنه بمیرد. ام‌اس. توری روز پنجشنبه گفت که از نظر او کاملاً سالم به نظر می‌رسد و می‌توانست وقتی کسی به او نگاه نمی‌کرد چیزی بخورد.

همانطور که توسط پرندگان در رسانه های اجتماعی مستند شده است، هفته آزادی فلاکو شلوغ بود: توقفی در خیابان پنجم نزدیک برگدورف گودمن; رویارویی با شاهین کوپر; حداقل یک برخورد نزدیک با یک سنجاب; و در گوشه جنوب شرقی پارک توقف می کند، هرگز از باغ وحش دور نیست، اما به طرز وسوسه انگیزی دور از دسترس است.

او ممکن است فعال بوده باشد، اما به نظر نمی‌رسد که مانند جاذبه‌های پرندگان قبلی به یک سلبریتی اصلی تبدیل شده باشد – نه اردک ماندارین، نه بری جغد میله‌دار.

برخلاف ظاهر پرندگان دیگر، حضور فلاکو در پارک نتیجه یک جنایت بود. پلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که در این مورد دستگیر نشده و تحقیقات ادامه دارد. آنها از اظهار نظر در مورد اینکه آیا این وندالیسم در دوربین دیده شده است یا خیر، خودداری کردند.

باغ وحش سنترال پارک یکی از چندین باغ وحش در ایالات متحده است که اخیراً اقدامات جنایتکارانه خرابکاری را تجربه کرده است.

ماه گذشته، یک پلنگ ابری از سوراخی در محوطه خود در باغ وحش دالاس که به گفته مقامات عمدا بریده شده بود، فرار کرد. این قسمت یکی از چندین اتفاق غیرعادی در باغ وحش بود که شامل سرقت دو میمون تامارین و مرگ مشکوک یک کرکس نیز می شد. در فوریه 3، پلیس گفت که یک مرد 24 ساله را به اتهام سرقت میمون های تامارین و بریدن در محوطه های باغ وحش دیگر دستگیر کرده است.

این هفته، مردی در دزدی دوجین میمون سنجاب از باغ وحش لوئیزیانا دستگیر شد و نگهبانان باغ وحش هیوستون یک شکاف چهار اینچی را در شبکه زیستگاه پلیکان قهوه ای کشف کردند.

دن آش، رئیس انجمن باغ وحش ها و آکواریوم ها، در بیانیه ای گفت که با توجه به رویدادهای اخیر، اعضای این گروه “آگاهی و امنیت را افزایش می دهند.” مقامات انجمن حفاظت از حیات وحش از اظهار نظر در مورد اقداماتی که انجام داده اند خودداری کردند.

در مورد فراری بالدار سنترال پارک، حوالی ساعت 6:30 بعدازظهر پنجشنبه، دیوید بارت، مدیر حساب توییتر هشدار پرندگان منهتن، پیامی منتشر کرد مبنی بر اینکه فلاکو در زمین بازی هکشر، نزدیک درختی که قبلاً در آن بوده است، روی زمین است. روز

آقای “امدادگران از نزدیک در حال مشاهده هستند.” بارت نوشت.

در پیام دومی که مدت کوتاهی بعد ارسال شد، او نوشت که فلاکو “نزدیک طعمه و توری موش” در زمین بازی است و کارمندان باغ وحش همچنان از نزدیک تماشا می کنند.

سپس، درست بعد از ساعت 7 بعد از ظهر، پیام سوم: جغد رفته بود دنبال طعمه و برای مدت کوتاهی در توری گیر کرده بود. “اما” آقای بارت ادامه داد: «فلاکو به سرعت فرار کرد و به سمت درختی در جنوب غربی زمین بازی رفت.

مسئولان باغ وحش که بر روی کار ظریف بازیابی جغد متمرکز شده بودند، قدردانی نکردند. بازی به بازی بارت.

جیم برهنی، مدیر باغ وحش برانکس، “هدف شما هر چه باشد.” در توییتر نوشت، “نیاز شما به ظاهر مرتبط یا درگیر در این تلاش اصلا مفید نیست.”

و یک شب دیگر تماشا آغاز شد.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما